pátek 17. července 2009

Kozel za pět


To by jeden nevěřil, čeho všecho je schopen pro mizernou plastovou krabičku. Můj geocacherský kamarád, který mi důvěřuje víc, než jsem já kdy věřila sama sobě, zavelel. V pátek se jde na Kozla. Ne na pivo, ale na dvaadvacetimetrovou skálu. Úplně nahoře je keš.

Udělali jsme si z toho rodinný výlet po Chřibech. A po neodlovených keškách, pochopitelně. Posbírala jsem se Štěpánovou nadšenou pomocí čtyři. Pátou, horolezeckou, jsem už musela zvládnout sama. Poprvé na skále. Muž, děti a banda kačerů fandili, radili a pomáhali.

A ono to šlo! Překonat strach, zemskou přitažlivost a ještě jednou strach. Chvíle absolutního soustředění na jedinou věc, nejbližší chyt. Nevnímám a lezu. Existuje jen skála a já. Teprve nahoře se do světa vrátily zvuky, barvy a vítr. A trochu nesmělý úsměv. Ještě musím dolů. Nejhorší je první krok. Jakkoliv pevná jsou lana, nejslabším článkem je lidské vědomí. Překonat sám sebe je dřina.

Jeden bod do statistiky. Keš v terénu pět, dosažitelná jen s pomůckami. Nejlepší pomůckou pro mě byla dnes důvěra ostatních, že to dokážu. Nešla zklamat. Pro keš cokoliv.

1 komentář:

Jaffi řekl(a)...

Super adrenalin, co? :o)

 
Christmas Hampers
Christmas Hampers

Study in Australia
Study in Australia