pondělí 26. ledna 2009

Jesep a výsep


Po krásné zimě se už slehla zem. Ze sněhu zbylo jen pár špinavých zbytků. Řeka už pár dní zase volně proudí korytem. Dnes jsem ale v jednom říčním zákrutu objevila naplavené ledové kry.

Hned se mi vybavily fyzikální poučky o odstředivé síle. Funguje to. Na protějším břehu nebyl ani kousek ledu. Záchvat odborného uvažování mě překvapil. Asi to bude tím, že jsem stála nedaleko své střední školy. Budova se dokonce vecpala i na fotku.

Šíří kolem sebe asi nějaké pozitivní vzdělávací vlny. Našla jsem si, že tento břeh řeky se jmenuje jesepový. Asi. Nebo je to výsep. Nějak nevím jistě. Budu tam muset chodit častěji a třeba kromě fyziky pochopím i geomorfologii.

1 komentář:

Jaffi řekl(a)...

Chichi, taky to mám dneska o jaru. Ovšem řeka daleko a kry asi ještě dál...

 
Christmas Hampers
Christmas Hampers

Study in Australia
Study in Australia