středa 21. ledna 2009

RTFM


Er té ef em! Houkávám na manžela, zápasí-li s nějakým technickým zařízením neúspěšně, ale zarytě metodou pokus-omyl. RTFM neboli Přečti si ten zatracený návod! Ovšem moje vlastní svědomí, jde-li o manuály, je černé.

Od dubna mi na stole leží příručka k GPS. V srpnu mi otec, nemoha se dívat na trosku, kterou nazývám svým mobilem, věnoval svůj starý přístroj. I s manuálem. Ježíšek k foťáku a tiskárně též přiložil obsáhlé návody. Ani jeden z nich jsem zatím neotevřela. Manuály se přece čtou až v momentě, kdy všechny ostatní metody selhaly.

Ale po včerejším fotofiasku vážně uvažuju o tom, že se co nevidět začtu do příručky k fotoaparátu. Můj intuitivní přístup narazil na své meze. Je čas kapitulovat. RTFM. Read The Fabulous Manual!

1 komentář:

-Jitka- řekl(a)...

Vidíš, tuhle jsi objevila, že jsem čtvrtněmka a v takovémto případě se to u mne opravdu ozývá. Chybí mi české "na to přeci musím přijít sám" a u většiny přístrojů návod čtu alespoň zběžně ZE VŠEHO NEJDŘÍV. Člověk to zapomene a pak se vrací k detailům, ale obdivuju lidi, kterým se s tím chce zkoušet, když z návodu to vědí hned :-)))

 
Christmas Hampers
Christmas Hampers

Study in Australia
Study in Australia