pondělí 9. února 2009

Úplněk


Neměla jsem ambice zachytit úplněk. Ani jsem nevěděla, že dnes úplněk je. V poledne jsem cvičila ostření na rašících pupenech jakéhosi stromu. Odpoledne jsem táhla foťák a kluky k babičce, že se pokusím o bráchovský portrét nebo momentku.

A pak jsme od babičky vyrazili zpět domů. Na chodníku před domem mě do očí praštilo nebeské divadlo. Scéna jako z hororu. Měsíc v dokonalém úplňku, přes něj se táhnou mlhavé cáry oblaků, dramaticky nasvícené. Proti obloze se rýsují černé holé větve. Haúúúúúúú.

Nedá se to vydržet. Vlkodlačí proměna začíná. Oči fascinovaně zírají na zářící kotouč. Neuhnou z něj ani o píď. Ruce poslepu šátrají po kabele s foťákem. Nejde otevřít. Kruci! Chlupy se ježí po těle. Mraky se rychle sunou dál. Ještě minutu a je po všem. Na čele vystupuje studený pot. Honem, honem! Konečně je foťák venku z kabely a bleskově cvaká spoušť. Na Měsíc padne první stín. Během pár mžiků je zcela zakrytý. Tma. Kouzlo pominulo. Fotodlak jde spát. Do dalšího úplňku je z něj zase obyčejná šílená matka.

3 komentáře:

Jaffi řekl(a)...

No přesně tě tam vidím...tak jako to bylo v tom "erotyckým trajléru s Džekem Nájkolsonem" - ale záber je to parádní, to zase jo!

Bulik a spol řekl(a)...

Šmarjá, to mi uniklo! Nájkolson teda je opravdu ten pravý! Já viděla někdy v 15 v kině v Rajeckých Teplicích horor Howling, čímž jsem si vyčerpala hororovou kapacitu na zbytek života.

Anonymní řekl(a)...

Super záběr! B.

 
Christmas Hampers
Christmas Hampers

Study in Australia
Study in Australia